Wednesday, January 27, 2010


HHMMMM~ Breathe in fresh air~

Gonna have a healthy lifestyle starting from this year. So, sleep early and wake up early~

While waiting for HL to come and pick me up, I still have 45 min to blog... HOHOHO~ >.*

Blog about what??? Eeerrrr~ ALRIGHT! WUSHU then!

Today is the last day for wushu club to recruit new members. Our booth is just near to Stall A in Block C (cafeteria). COME AND JOIN US~!!! (won't forget to promote our club... buahahahaha~)
Hahahaha. Okok. Back to our topic - Wushu.

Can I type in Chinese??? Ok la ok la. I know you guys don't mind, right??? (assumption) Hahaha.

在上个学期的考试期间,我们全家出席了精武85周年纪念的晚宴。那儿聚集了武林高手。晚宴在进行时,当然少不了武术表演。当中,有两位从英国来的小朋友-他们是兄妹(四岁和十岁),在台上表演‘功力拳’。 超帅气的!!!

我和妹妹也被影响了,想要学武术。于是便吵着爸爸为和不让我们学。然后爸爸说:“再学武术,哪有时间读书。”还说:“要学武术是吗?先紮马步给我看。” 可是当我们紮了马步,爸爸就会说:“低点。低点。” (好累哦!爸爸刻意以这来打沉我们的年头。)

但,有时在家,爸爸也会教我们一些关于武术的技巧,防狼术等。(哎哟。我们长的非常安全啦。不用担心。)爸爸也有一把剑在家,但刺不死人的。哈哈哈~ 因为还没开封。

让我最有成就的就是我会武术!!!名字叫做-潭腿。潭腿共有十二式(如果没错的话)。但!但!但!我只会第一式。哈哈哈!哎哟。学会了第一式好过什么都不会嘛。哈哈哈~ 我想不是没一位武者都知道潭腿,因为它是由精武自创的。

而昨天,我找到知音人了!居然有人会耍潭腿!!!他到我们的武术档口来问武术练习的时间表。我当时以为他要参加武术,于是在问他要参加哪一项的同时,再问他有没有武术的底子。他说有。 而我,自然而然就会问他之前学过什么咯。他说,潭腿!哈哈哈~好开心哦~ 虽然我只会第一式啦,可是我十九年前已有武术的胎教哦!(骗你的啦~)LOL

好了。该上课了。SEE YA~ =)

5 comments:

  1. wow...u know wushu oh???
    make me so shock loh...
    haha
    when u want to show us ur wushu-谭腿?
    haha
    佩服,敬仰。

    ReplyDelete
  2. hahaha... yea... i now wushu...
    simply hit people that kind of wushu...
    hahahaha... XD

    aiyo. tan tui ar? im afraid that after you saw my so called performance, you'll be laughing and rolling on the ground... hahahaha =)

    ReplyDelete
  3. come ... find someday to fight 1on1 ... wakao !

    ReplyDelete
  4. hahaha..its good to learn something like tat..
    but we better focus on drum!!

    ReplyDelete
  5. kaemin: dont want dont want... wo pa pa~ hahaha. sure you'll win lor. LOL

    black: hahaaha... okok... XD

    ReplyDelete